Jak již bylo zmíněno v úvodním textu, tvořivé řešení situace pracuje s divergentním myšlením. V úlohách na rozvoj tvořivosti proto po dětech chceme, aby: a) tvořily vlastní příběh; b) vytvářely vlastní obrázky z nedokončených křivek; c) sestavovaly obrázky z dřívek či sirek nebo d) sestavily či nakreslily zajímavé předměty z geometrických tvarů atp.
Jedna z běžných úloh na rozvoj tvořivosti vypadá asi takto:
Možnosti řešení jsou konvenční i nekonvenční. Většinu dětí nějaký nový význam obrázku napadne. Mezi běžné nápady patří následující obrázky:
Na druhé straně už u velmi malých dětí se mohou objevit i netradiční případy zpracování. Zde uvádíme varianty, které vznikly u učitelek kurzu tvořivosti. Posuďte sami, že výsledek i takto banálního úkolu může být vtipný a osvěžující:
Název | Popis | Download |
---|---|---|
Tvořivost č. 1 - karta Dixit | ||
Tvořivost č. 2 - kouzelný stoleček |
© FortIQ, 2014.