Početní představy si mnohé děti začínají vytvářet už ve velmi raném věku. Není výjimkou, že děti začínají vnímat základní čísla v oboru 1-5 nebo 1-10 už ve věku kolem 2 let. Ve 3 - 4 letech pak znají základní početní řadu do 20 a před vstupem do školy již plynule používají všechny základní matematické operace. Toto je ale spíše případ dětí bystrých až nadaných. Každopádně ale i "běžným" dětem je dobré pojem čísla a množství představovat již ve věku, kdy jsou v mateřské škole. Jak písmeno tak číslo je vlastně poměrně náročný abstraktní symbol. I trénováním práce se symbolickými soustavami (viz text o abstraktním myšlení) se dítě může připravit na první správné vnímání čísel jako symbolů, později i písmen.
Úlohy matematické povahy pro předškoláky proto pracují s množstvím, počítáním puntíků a obrázků, s přiřazováním ke správným hodnotám a počtům. Většina úloh pro předškoláky se bude pohybovat v oboru 1 - 10.
Název | Popis | Download |
---|---|---|
Matematika - č. 1 karty | ||
Matematika č. 2 - malý počtář |
© FortIQ, 2014.